czwartek, 26 lutego 2009

Sprzedaż okien w kryzysie

Spróbujmy prześledzić jak wpływa kryzys na popyt na okna. Nasze badanie bedzie bardzo wybiórcze bo opierać się będzie jedynie o internet jako kanał sprzedaży jak i kanał informacji (reklamy).

Korzystająć z narzędzia Google trends, możemy prześledzić jak wiele osób wpisywało w wyszukiwarkę dana frazę. W naszym przypadku bedzie to fraza okna.

 Poniższy obraz przedstawia skale wyszukiwania hasła 'okna' w okresie ostatnich dwunastu miesięcy, z zawężeniem wyszukań do rejonu Polski.




Wyraźnie widać załamanie w rejonie grudnia, ale jest to normalne zjawisko które powtarza się co roku, bo grudzień nie jest najlepszym momentem na zakup okien.

Widać również że wykres na koniec okresu daje troche nizsze wyniki niz na początku okresu, świadczy to oczywiście o spadku zainteresowania oknami w stosunku do roku ubiegłego, jednak jak to powiązać z  kryzysem? Otóż nie można tego powiązać z kryzysem.

Aby udowodnić że branża okienna póki co nie odczuwa jeszcze efektów kryzysu zajrzymy do wykresu z kilku ostatnich lat (pamietajmy że mowa tu tylko o sprzedaży dla klientów indywidualnych, a zatem producenci mogą tracić, nie zaś mniejsze firmy zajmujące się sprzedażą okien w mniejszych ilościach). Poniżej widzimy wykres dla słowa kluczowego okna z okresu 2004-2009. 



Widać wyraźnie tendencje spadkową na przestrzeni wszystkich badanych lat, co to oznacza? Że obceny spadek zainteresowania nie jest spowodowany kryzysem lecz naturalnym mniejszym zainteresowaniem produktami branży okiennej dla klientów indywidualnych. 

Jeśli twoja firma zajmująca się sprzedażą okien doświadczyła już spadku sprzedaży okien, to skontaktuj sie z nami(zostawiając chociażby namiar na siebie w komentarzach) a zaproponujemy ci metody przeciwdziałania ewentualnym skutkom kryzysu. 

Brak komentarzy: