niedziela, 22 lutego 2009

Okna drewniane czy okna plastikowe?

No właśnie, jakie okna sa lepsze? 

Według wszelkich sond widać wyraźnie przewagę okien drewnianych ale czy rzeczywiście sa one lepsze? A może to tylko złudne postrzeganie czegos co jest naturalne jako lepsze?

Mimo oczywistych wad okien pcv zwróćmy uwagę na jedną podstawową wadę okien drewnianych, okna drewniane dużo bardziej reagują na zmiany temperatury i wilgoci. Efektem są problemy z wyregulowaniem takich okien. O ile okna pcv dobrze wyregulowane powinny dłuższy czas byc szczelne i dobrze spasowane, o tyle użytkownicy okien drewnianych na pewno zaczną się skarżyć na brak szczelności i tego typu problemy. Sam mam okna drewaniane i to raczej z wyższej półki i ciągle cierpie mimo wielkorotnych prób odpowiedniego wyregulowania okien. Gdy okna drewniane wyregulujemy w lecie, w zimie będą znowu potrzebowały regulacji. 

Być może nie u wszystkich posiadaczy okien drewnianych widać te niedogodności ale ja na przykład jestem "szczęścliwym" mieszkańcem budynku z wentylacją mechaniczną. Zalety sa ogromne, żadnej wilgoci, ręczniki w łazience zawsze suche ale... 

...są równiez wady. Wentylacja mechaniczna w ciągu godziny jest w stanie wyssac z mieskzania kilkadziesiąt metrów sześciennych powietrza. W zimie gdy okna są zamknięte (nie rozszczelnione) w mieszkaniu robi sie podciśnienie i za wszelką cene to podcisnienie próbuje wessac powietrze z zewnątrz. Wtedy własnie słychac wszystkie świsty w niezbyt dobrze wyregulowanych oknach drewnianych.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Właśnie czegoś takiego szukałam, może to w końcu rozwiąże mój problem z wyborem okien do domu, zwłaszcza, że skorzystam jeszcze z informacji, które znalazłam na http://moj-dom.netbird.pl/a/353/12900,1 bo wydają się rozsądne.